REKLAMAČNÝ PORIADOK
pre zákazníkov obchodnej spoločnosti GLASFABRIK KVĚTNÁ s.r.o., IČO: 29283477, so sídlom nám. Em. Zahna 1151, Květná, 687 66 Strání, zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 70896 (ďalej len „predávajúci“)
Reklamačný poriadok spresňuje postup kupujúceho – fyzickej osoby, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania – a predávajúceho v prípade, že aj napriek maximálnej snahe predávajúceho o zachovanie najvyššej kvality ponúkaného tovaru a služieb vznikne na strane kupujúceho oprávnený dôvod na reklamáciu. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na výrobky predávané pod obchodnými značkami GLASFABRIK KVĚTNÁ a KVĚTNÁ 1794.
- Základné podmienky reklamácie
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že zakúpený tovar pri prevzatí nemá vady. Vadami nie sú výslovne deklarované vlastnosti výrobkov (pozri Garantované parametre kvality dostupné na stránke garantovaných parametrov).
- Ak sa pri zakúpenom tovare vyskytne vada bez zavinenia kupujúceho, cieľom predávajúceho je zabezpečiť kupujúcemu odstránenie vady v čo najkratšom čase alebo iným spôsobom vyriešiť situáciu v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
- Za vadu sa nepovažuje zmena vlastností tovaru, ktorá vznikla počas lehoty na uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady v dôsledku nesprávneho používania alebo údržby.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu priamo v sídle alebo na ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho, kde je to vzhľadom na sortiment predávaného tovaru možné:
- Nám. Em. Zahna 329, Květná, 687 66 Strání
- Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, ak to povaha vady umožňuje. Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak.
- Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov pri úspešnom uplatnení práva z vady. Na náklady vynaložené kupujúcim v prípadoch, v ktorých práva z vady neprislúchajú, sa náhrada neposkytuje. Predávajúci nemusí priznať náhradu nákladov, ak budú uplatnené po viac ako jednom mesiaci od uplatnenia reklamácie.
- Uplatnenie vady a uplatnenie práv z vady
- Kupujúci je povinný zakúpený tovar skontrolovať ihneď po jeho prevzatí.
- Reklamáciu je kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť a zistiť vadu.
- Na uplatnenie práva z vady má kupujúci lehotu dvadsaťštyri mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.
- Odporúčaný postup pri reklamácii vady výrobku
- zaslať list na adresu:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Kvetná - alebo na e-mailovú adresu: info@kvetna1794.cz, ktorý bude obsahovať tieto údaje a prílohy:
- číslo objednávky,
- označenie, že ide o reklamáciu vady výrobku,
- popis vady spolu s fotografiou, vrátane označenia alebo popisu prejavu vady,
- fotokópiu faktúry od predávajúceho,
- spiatočnú adresu kupujúceho,
- požiadavku kupujúceho na spôsob vybavenia reklamácie,
- originálny podpis kupujúceho.
- Počkať na e-mail alebo telefonát zo strany predávajúceho, cez ktorý bude reklamácia vybavená podľa preferencií kupujúceho, napr. vrátením peňazí, výmenou produktu „z ruky do ruky“ alebo iným spôsobom podľa dohody.
- zaslať list na adresu:
- zaslať list na adresu:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Kvetná - alebo na e-mailovú adresu: info@kvetna1794.cz, ktorý bude obsahovať tieto údaje a prílohy:
- číslo objednávky,
- označenie, že ide o reklamáciu z dôvodu poškodenia tovaru počas prepravy,
- identifikačné číslo zásielky,
- fotografie poškodeného tovaru (ak nie je fotografia k dispozícii, je potrebné zaslať poškodený tovar späť na adresu: Aviatická 1092/8, Ruzyně, 161 00 Praha 6),
- popis poškodenia a množstvo poškodeného tovaru,
- fotokópiu faktúry od predávajúceho,
- spiatočnú adresu kupujúceho,
- požiadavku kupujúceho na spôsob vybavenia reklamácie.
- Počkať na e-mail alebo telefonát zo strany predávajúceho, cez ktorý bude reklamácia vybavená podľa preferencií kupujúceho.
- V prípade, že zásielka nebola riadne a včas (v termíne uvedenom v potvrdení prepravcu o prevzatí zásielky) doručená na adresu kupujúceho, kupujúci bezodkladne informuje predávajúceho e-mailom na adresu info@kvetna1794.cz alebo doručením písomnosti na korešpondenčnú adresu sídla predávajúceho:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Kvetná - Súčasťou tejto informácie musia byť:
- číslo objednávky (ak je známe, napr. podľa informácie od prepravcu alebo predávajúceho),
- dodacia adresa kupujúceho.
- Predávajúci bez zbytočného odkladu po obdržaní reklamácie a sprievodných podkladov informuje kupujúceho o spôsobe a termíne vybavenia reklamácie.
- Nedoručenie zásielky z dôvodu nesprávne uvedenej adresy zo strany kupujúceho sa nepovažuje za oprávnený dôvod na reklamáciu a kupujúci znáša všetky náklady spojené s opätovným odoslaním tejto zásielky.
- V prípade vady tovaru môže kupujúci za uvedených podmienok uplatniť nasledovné práva:
- pri odstrániteľných vadách má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
- kupujúci má právo na dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané; ak sa vada týka iba časti tovaru, má právo požadovať len výmenu tejto časti; ak to nie je možné, môže od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo len na bezplatné odstránenie vady;
- ak kupujúci neodstúpi od zmluvy ani neuplatní právo na výmenu tovaru alebo jeho časti, či opravu, môže požadovať primeranú zľavu. Má na ňu nárok aj v prípade, že predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť časť tovaru alebo ho opraviť, ako aj v prípade, že náprava nebude vykonaná v primeranom čase alebo by kupujúcemu spôsobila značné ťažkosti;
- ak nie je možné dodať kupujúcemu nový tovar bez vád, alebo vymeniť jeho časť, má kupujúci právo na primeranú zľavu;
- pri opakovanom výskyte vady po oprave alebo pri väčšom počte vád má kupujúci právo na dodanie nového tovaru, výmenu jeho časti alebo na odstúpenie od zmluvy.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru v nasledujúcich prípadoch:
- ak bola na takúto vadu poskytnutá zľava z kúpnej ceny;
- Základnou podmienkou zachovania funkčnosti a vlastností tovaru predávaného v prevádzkach predávajúceho je riadna prevencia, ktorá začína už jeho výberom, pokračuje jeho používaním a končí riadnou starostlivosťou oň. Všetky dôležité informácie o povahe produktu, údržbe a manipulácii sú dostupné na webovom rozhraní predávajúceho, konkrétne na stránke Údržba.
- Kupujúcemu je za účelom výberu vhodného výrobku a spôsobu jeho používania a ošetrovania poskytovaná odborná poradenská služba prostredníctvom pracovníkov predávajúceho.
- Zdobené výrobky sa neodporúča umývať v automatických umývačkách riadu.
- Je potrebné chrániť výrobok pred kontaktom s tvrdými a ostrými predmetmi a opatrnou manipuláciou zabrániť poškriabaniu výrobku.
- Prejavy prirodzeného procesu oxidácie zlata či iných drahých kovov je vhodné odstrániť použitím leštiacich prípravkov.
- Reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 89/2012 Zb., najmä § 2161 a nasl. a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, a nadobúda účinnosť dňa 1.7.2021.